Wat te doen bij een nep recensie?

14 juni 2019
Image

Sommige bedrijven of consumenten plaatesn reviews die niet op waarheid zijn gebaseerd. Er zijn twee soorten nep reviews: positieve reviews die bij het eigen bedrijf worden geplaatst en negatieve reviews die bij de concurrent worden geplaatst. In deze blog gaan we verder in op de negatieve nep reviews.

Een negatieve nep review plaatsen bij een ander bedrijf is triest. Toch gebeurt het soms. Er zijn zelfs verhalen bekend van bedrijven die een reviewbot hebben laten ontwikkelen om geautomatiseerd negatieve nep recensies te plaatsen bij andere bedrijven.

Wat doen wij tegen nep reviews

Negatieve reviews gaan bij Klantenfeedback twee weken in quarantaine. In deze periode is de review niet zichtbaar op de website. Je kunt dus actie ondernemen voordat de nep review online komt. Heb je een nep review ontvangen? Meld hem dan aan ons via het dashboard. Wij vragen de klant om een aankoopbewijs. Als de klant dit niet kan tonen, wordt de review niet op je profiel geplaatst. Het is dus vrij simpel om nep reviews te voorkomen.

Wij voeren ook een aantal geautomatiseerde controles uit wanneer een review wordt geplaatst. Het kan daarom voorkomen dat wij een nep review weigeren zonder dat je daar iets voor hoeft te doen.

Zelf ook onafhankelijke reviews verzamelen?

30 dagen gratis proberen

of lees meer over de functionaliteiten