Reviews tijdens de coronacrisis

26 april 2020
Image

Veel bedrijven zijn volledig stil komen te liggen door het coronavirus. Maar voor veel online businesses zijn het juist de drukste tijden ooit. Hoe maak je klanten tevreden als je het werk (nauwelijks) aankunt?

Voor webwinkels is het de drukste tijd ooit. Veel webwinkels zien een verdubbeling of zelfs verveelvoudiging van het aantal bestellingen. Het lukt je misschien niet meer om alle bestellingen net zo snel te verzenden. En een reactie van de klantenservice kan langer duren dan normaal.

Wees duidelijk

Voorkom teleurstellingen bij je klanten door duidelijk en op tijd te communiceren wat je klanten kunnen verwachten. Duurt verzending veel langer dan normaal? Zet het duidelijk op je website. Kun je de telefoon niet opnemen door drukte? Pas je voicemail aan.

Het is voor iedereen een bijzondere tijd. Veel consumenten hebben begrip voor de situatie en begrijpen het als jouw dienstverlening anders verloopt dan normaal. Als je de klant maar wel duidelijk maakt wat er anders gaat en waarom. Dan zijn de meeste mensen bijzonder blij dat ze hun product in huis kunnen hebben zonder de deur uit te gaan, ook als ze daar wat langer op moeten wachten.

Zelf ook onafhankelijke reviews verzamelen?

30 dagen gratis proberen

of lees meer over de functionaliteiten