Een negatieve review
kan goed zijn voor je bedrijf

3 maart 2019
Image

Je staat dag en nacht klaar voor je klanten, want jouw klant is koning. Ondanks dat je altijd je uiterste best doet gaat het soms toch voorkomen dat een klant niet tevreden is. En dat kan een negatieve review opleveren.

Een negatieve reactie is natuurlijk het laatste waar je op zit te wachten. Reviews zijn immers een belangrijke bron die jouw potentiële klanten gebruiken om te bepalen of ze met jou in zee gaan. Het klinkt misschien gek, maar het is helemaal niet zo erg als er zo nu en dan een kritische review op jouw pagina staat. Daardoor zien jouw reviews er namelijk betrouwbaarder uit.

Het is onmogelijk om 1.000 reviews met alleen maar 5 sterren te ontvangen. En dat begrijpen de meeste consumenten ook. Dus als je gemiddeld een 10 hebt na heel veel reviews, dan zullen de meeste mensen denken dat de reviews nep zijn. (Waarschijnlijk terecht.)

Reageer begripvol

Een negatieve review is niet erg, mits je er goed mee omgaat. Jouw bedrijfsreactie bij een negatieve reactie is van essentieel belang. Zo laat je namelijk zien hoe je omgaat met klachten. Door goed om te aan met een klacht, kun je toch iets positiefs maken van een negatieve review. Als klanten zien dat je goed omgaat met klachten zullen ze eerder bij je kopen.

Belangrijk bij het plaatsen van een reactie is dat je kalm blijft en begrip toont. Schiet niet in de verdediging en val je klant zeker niet aan! En negeer een negatieve review nooit. Plaats altijd een reactie.

Ben je het totaal niet eens met de review en maakt dit je ontzettend kwaad of teleurgesteld? Wacht dan een aantal uur voordat je reageert. Een bedrijfsreactie die geleid wordt door emoties, is bijna nooit een goed idee.

Zelf ook onafhankelijke reviews verzamelen?

30 dagen gratis proberen

of lees meer over de functionaliteiten